torsdag 22 januari 2009

Kärlekens gåva

För varje dag som går tackar jag Kärleken för att han gav mig en iPod i julklapp. I can't emphasize enough hur mycket den har revulotionerat pendlandet och gjort det till en mycket behagligare företeelse. Igår var det tydligen spela-spel-på-mobilen-med-högt-ljud-på-dagen för både på morgonen och kvällen satt det folk och plingade. Tidigare hade jag kokat av ilska men två pluppar i öronen senare kunde jag enkelt koncentrera mig på det jag hade för händerna. 

Idag sitter det två indiska tjejer och skravlar högt på hindi bredvid mig. Jag sitter i en fyrsits med de två indierna och en vanlig medelålders man i jeans, skjorta och kavaj  (säljare skulle jag tippa). Jag har det fint med min dator och iPod men mannen ser faktiskt lite lidande ut. Jag tycker synd om honom. 

2 kommentarer:

  1. Man ska ALDRIG underskatta Ipod:ens storhet! Oavsett det gäller i pendlingens värld eller någon annan obskyr värld! Nano forever!
    /DJ

    SvaraRadera
  2. Jag har också upptäckt den enorma glädjen av att kunna stänga ute världen och fokusera på viktiga saker genom att stoppa grejer med härlig musik i öronen.

    SvaraRadera