söndag 23 november 2008

En vanlig söndag förmiddag

Sitter för ögonblicket i en liten, svettig och gammal gymnastiksal i Norrköping. Ni kanske undrar varför jag gör det. Det är kanske inte något man gör varje söndagsförmiddag. Och nej, det tillhör faktiskt inte till vanligheterna men just den här söndagen ska min lillebror tävla i kampsporten Submission. En slags brottning kan man säga.


Utanför skiner solen men jag sitter inomhus i en helt syretom gymnastisksal med utsikten här på bild...





Det är ungefär jag och fem andra av kvinligt kön i lokalen fast en av de tävlande är faktiskt tjej. Hon har slagit ut flera av grabbarna och man märker att det är lite pinsamt att fölora mot henne. Den första att slås ut var en blond liten yngling som tyckte att det var allt annat än roligt. Jag hejar på henne, helt klart!

En annan tanke som slår mig när jag tittar mig omkring är att det här är grabbar som utan att tveka skulle vägra ha på sig en rosa skjorta med motiveringen att det är bögigt och som utan att skämmas skulle hävda att de lider av bögfobi. Ändå har de mer kontakt med män på ett sätt som få tonåriga homosexuella killar har.

I alla fall sitter jag och försöker få lite gjort på ex-jobbet. Det är lite svårt att tänka utan syre till hjärnan. Dessutom så börjar träsmaken i rumpan bli rätt ordentlig.

2 kommentarer:

  1. Låter som ett ultimat ställe att pilla med ex-jobbet på...syrebrist, homofober samt svettiga lår, hoppas inspirationen flödade...:-)
    /DJ

    SvaraRadera
  2. Det var faktiskt inte så dumt. Det är märkligt hur effektiv man blir när man inser att batteriet hotar att dö innan man blir klar.

    När det sedan dog var det dags för lillebror att tävla så då fick man annat att fokusera på.

    SvaraRadera