måndag 24 november 2008

Let it snow, let it snow, let it snow!

Som jag tidigare berättat blir jag barnsligt glad varje gång det snöar. Idag är det full fart på snökanonerna von oben så jag är på gott humör! 

Till och med tågen var på gott humör och tuffade iväg i tid imorse. Frågan är hur det ser ut när jag ska hem ikväll.

Stockholmarna har problem i "snökaoset". Jag tycker det hela är lite löjligt. Det ligger inte ens fem centimeter snö på backen och folk uppför sig som om de snöat inne. Snökaos var det den där gången i Gävle, minns inte vilket år, då det kom så där en två meter snö på ett eller ett par dygn. Då kan vi börja snacka snökaos.

I alla fall hoppas jag att snön nu kommit för att stanna ända till mars. En riktig vinter. Det hade varit roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar