tisdag 18 november 2008

Strömlöst i ledningen

Det här håller på att bli en renodlad pendlarblogg. Det var inte meningen att det skulle bli så när jag startade den men eftersom jag dagligen sitter och skakar fram på rälsen så är det ju där jag råkar ut för diverse grejer.

Dagens inlägg handlar om strömlöshet. Sladdarna som går ovanför spåren blev helt plötsligt helt oanvändbara idag strax efter 8. Det har hänt ett par gånger förut och då har strömmen återvänt efter en kvart, 20 minuter men inte den här gången. Efter en halvtimme blev vi beordrade att evakuera tåget och knata in till närmaste station, Kallhäll. Det var bara ett par hundra meter att gå så det var inte så farligt. Det var ganska underhållande faktiskt.

Det visade sig att en transformator gått sönder så hela pendel- och tågtrafiken slogs ut vilket innebar att det var ett par hundra personer som skulle ta de ersättningsbussar SL tänkt sig skaka fram. Efter att ha väntat på dessa bussar i runt 20 minuter gav jag och Kärleken upp. Vi hittade ett café där fler hade fått samma idé som oss och tog oss en kaffe och slog upp våra datorer.
En god vän till mig, Lambima, hade fastnat på centralen. Hon var nyss hemkommen från Dubai där hon för tillfället bor och skulle börja sin semester. Vi hade hoppats kunna ses men eftersom jag inte kom härifrån så var det en omöjlighet.

Nu börjar det i alla fall bli dags att ta sig tillbaka ner till stationen för att försöka komma med en pendel. Trafiken ska visst ha kommit igång nu.

Auf Wiederhören!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar