onsdag 26 november 2008

Sju bokstäver... Kreditkort!

Har ni sett reklamen för VISA? Den där killen som springer naken genom öknen, vidare in i en stad, köper kläder och skor på vägen och slutar framme vid altaret?

Oavsett vilket är filmen starten på en kampanj som kallas "Life flows better with VISA" och nästa steg är att låta användarna fylla varumärket med innehåll. Den första december går startskottet för 15 bloggare som under tio dagar ska leva helt utan kontanter och skriva om allt de råkar ut för på vägen. 

Varför berättar jag då allt det här? Jo, en av de 15 bloggarna är faktiskt jag. Jag kommer att skriva om allt man kan råka ut för när man är begränsad till att enbart använda kort och fundera kring kontanternas roll i samhället. Men start är alltså den första december så tills dess ska jag njuta av det äckliga kaffet i kaffeautomaten som vägrar acceptera annat än tior.

För övrigt gick konduktören precis förbi, jag sitter på tåget på väg hem, och jag hörde hur han började kontrollera korten i början av vagnen men när han insåg att alla var pendlare gav han upp och bara nickade åt våra kort. Det är alltid trevligt att bli litad på. Det har faktiskt hänt att jag glömt registrera kortet i den lilla automaten och således åkt med alldeles gratis. Criminal by mistake kinda thing. 

2 kommentarer:

  1. Sådärja! Jag HATAR mynt! Varför betalar inte alla med kort alltid?? Allt från tuggummi på Pressbyrån till Porschen hos bilhandlaren. Äntligen några som tar tag i saken och raddar upp fördelarna med kortlivet, hatten av för dig (och de övriga 14).
    /DJ

    SvaraRadera
  2. Trodde att du redan betalade allt med kort? ;)

    SvaraRadera