onsdag 5 november 2008

Vi slapp flygvärdinnan!


Arla i morse kom resultatet från det amerikanska presidentvalet. Obama får tronen och kungariket och flygvärdinnan Sarah Palin får en biljett hem till kylan och Alaska. Tyvärr tror jag som min valvaksnerdskompis CJ (läs hans blogg här) att vi inte sett detta kjoltyg för sista gången. Hon trivdes alldeles för bra i rampljuset på den stora scenen framför miljoner människor.

Jag tror hon dyker upp när det börjar bli dags för senatorval för att skaffa sig lite mer politisk erfarenhet och sedan kommer hon att försöka bli presidentkandidat.

Eftersom jag är en snäll människa vill jag ge henne ett par tips på vägen:

- Res lite utomlands för att få koll på vilka länder som ligger var och hur världen ser ut i stort. Det räcker nämligen inte med att kunna köra ungarna till hockeyträningen. Och nej, Europa är inget land och Frankrike är inte det enda landet som ligger där.

- Plugga lite naturvetenskap (och då menar jag inte Bibeln utan riktig naturvetenskap)

- Läs mellan raderna i godnattsagan Bibeln. Allt som står där är inte sant på samma sätt som allt som står i Nalle Puh inte är det.

(Fotnot: Båda bilderna har jag egenhändigt norpat från olika ställen på nätet)

1 kommentar:

  1. Oh, vad hedrad jag blir med länken. Men den funkar tyvärr inte - precis som när jag ska lägga ut länkar.

    SvaraRadera