måndag 6 oktober 2008

Morgoneskapader

Råkade ut för en liten incident imorse vid stationen. Krockade med en tant. Per definition var det faktiskt hon som cyklade in i mig. Jag var lite irriterad när jag cyklade över vägen eftersom gångtrafikanterna ockuperat hela korsningen, cykelbana såväl som gångfält. De gör det varenda morgon och inte kan de flytta på sig om det kommer cyklister heller. De är som änder och bara viker åt alla möjliga olika håll så att det är omöjligt att cykla.

Tanten fick i alla fall panik när hon insåg att vi var på kollisionskurs och visste inte åt vilket håll hon skulle styra. Trots att jag mycket tydligt höll höger så valde hon också höger och cyklade rakt in i mig. Tanten tumlade omkull men slog sig inte, det var ju inte någon höghastighetskrock direkt. Både hon och jag stod ju mer eller mindre still vid krocken. Jag plockade upp tanten från marken och hon muttrade lite om sin tappade cigarett men på det hela var det ingen större fara.

Efter det flöt morgonen fint. På tåget var det knäpptyst i kupén, alla resenärer var vana pendlare. Lugnt och behagligt. Luis Vuitton-damen var ute och viftade idag också. Idag såg jag bara en datorväska och en ryggsäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar