onsdag 8 oktober 2008

Morgonsarkasm

Det är arla morgon i den lilla byn med storstadskomplex, också känd som Västerås. Av misstag har jag klivit upp lite för tidigt så när jag klev ur duschen och gick för att få nyheterna serverade från TV:n var det först ingenting alls på och sedan de senaste travuppdateringarna. Hästar är söta men det finns inte mycket intressant med trav. Eftersom jag äger en fjärrkontroll zappade jag vidare och hamnade på Conan O'Brien. Kommer aldrig att ångra det.

Bill Maher var gäst och serverade massor av roliga oneliners. Han är en mycket övertygad demokrat och gav en del rappa kommentarer om republikanernas vicepresidentkandidat Sarah Palin. "...Condolezza Rice, she belongs, Sarah Palin, she belongs... - at Delta Airlines serving people peanuts!", "She's a stewardess" och så gick han på killen som gjort Palins dotter Bristol gravid "...He's a hockey player and they put him in a suit. Took him out of his natural habitat, out of the wild. It was very unfortunate".

Palins barn heter för övrigt rätt märkliga saker. Jag tror det var Tipp, Track, Bristol och Piper. What kind of names are that?

För att byta ämne så tänkte jag berätta om gårdagen. Efter en tråkig lektion i juridik på förmiddagen begav jag och ett par klasskamrater oss iväg på jakt efter lunch. Hamnade på ett halvbra ställe som heter Hot Wok på Kungsholmen. Där delade vi läger och jag och CJ gav oss ut på äventyr. Vi beslöt oss för att gå på Musikmuséet. För 20 kr roade vi oss kungligt hela eftermiddagen. Musikmuséet är ett mycket barnvänligt ställe så vi passade rakt in. Ett streck i protokollet var förstås att det fanns massa barn där men vi trängde lite fint undan dem.

De hade i alla fall en hel del instrument att spela på som piano, elgitarr, elektriska trummor etc. Riktigt kul! Sedan försökte vi höra skillnaden mellan Hardangerfela och nyckelharpa och så hittade vi en slags scen med en mikrofon, låtsasgitarr och glitterväst där man kunde leka rockstjärna. Helfestligt. Vi sjöng också en del ABBA i någon slags föråldrad karaokemaskin. 

Efter rocktåget drog vi oss vidare till Scandic Anglais och Dagens Media mingel där vi slöt upp med Baloo och T. Mycket trevligt med gratis vin, snittar och mingel med branschfolk. Förra gången jag var på Anglais för ett år sedan såg jag en hel del av Idol-deltagarna och så även denna gång. Det är där de hänger, bara så att ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar