fredag 3 oktober 2008

Studiedag

Idag står det studiedag på schemat så det är faktiskt studier jag ägnat större delen av dagen åt. Det är visserligen bara lunch än så länge men eftermiddagen kommer också att tillägnas studier. Jag har ett antal böcker i medierätt att plöja genom. Det är intressant men samtidigt mindblowing tråkigt. Det är skönt att våra kurser är så intensiva att man bara behöver ha tråkigt i ett par veckor. 

En bra kombination med pluggande är tvätt så jag tassade ner till tvättstugan imorse för att se om det fanns en ledig tid och blev uppriktigt förvånad när jag såg att hela dagen var bokad. När jag normalt är nere i tvättstugan på helger eller kvällar och kollar av bokningstavlan så är aldrig någon vardag full. Vad gör folk hemma hela dagarna? Jobbar de inte? Det känns faktiskt lite halvmärkligt att det är legitimt att vara hemma på en vardag. Själv tycker jag det känns otroligt märkligt att vara hemma. Jag har inte varit hemma en vardag sen jag låg i dödskramper i sängen hela dagen när jag var förkyld sist. 

I alla fall var den allra första tiden ledig. Jag antar att alla dagdrönare som normalt går hemma tycker att det är för jobbigt att gå upp till 8. Jag stötte på tjejen som hade tvättid efter mig när jag stod och vek min färdiga tvätt och till min munterhet upptäckte jag att vi var klädda ungefär likadant. Båda hade på sig grå mysbyxor och en sweatshirt. Det finns alltså någon form av laundry day uniform. Vi hade också blå IKEA-kassar. Den kassen måste vara Sveriges vanligaste tvättkorg. 

Nej, gott folk. Dags att återvända till medierättens förtorrade värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar