lördag 10 januari 2009

En lördag bland lördagar

Jag har just kommit in från en löptur med Kärleken. Han har fått Vasafebern och tränar nu febrilt för att komma i elitform till 27:e februari. Själv sprang jag mest för att se om träning kunde hjälpa på mensvärk. Jag kan meddela att det faktiskt hjälpte litet grand. Givetvis var det inte enda anledningen till att jag sprang, jag vill också komma i form till Vasaloppet. Min mamma ställer nämligen också upp. Det här blir hennes tredje lopp så hon är rutinerad men jag kan inte med att min femtioåriga mamma vinner över mig. Alltså måste jag också träna. Hon ringde förut och berättade att hon åkte 3,3 mil på skidor idag. Själv orkade jag inte springa mycket mer än 5 km men Kärleken är ute fortfarande. Han är duktig han!

Idag har vi också sight-seeat (?) i Skinnskatteberg. Varför kan man ju undra men där ligger en Team Sportiabutik som heter Runes Sport. Det är en officiell Vasaloppsbutik och Kärleken köpte sina första längskidor. Värstinggrejer givetvis. Så har vi armbågats med säkert 2000 andra på ICA Maxi och försökt storhandla men när vi kom hem insåg vi att vi knappt köpt något alls. Men 800 kr kostade det i alla fall. 

Ikväll kommer min lillebror över på middag och efter maten blir det Guitar Hero.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar