måndag 5 januari 2009

Jag vet...

...att jag är dålig på att blogga just nu. Det beror mest på att jag är ruggigt slö och inte gör många knop för tillfället. Dessutom har jag inte börjat pendlandet än så jag har inga icke-pendlare att irritera mig på. Däremot kan jag redan nu avslöja att Kärleken hjälpt mig med det kommande pendlandet. Jajjemän. I julklapp fick jag nämligen en iPod (den är rosa och jättefin)! Så nu ska jag stänga ute alla som för oljud och förpesta omgivningen med mina läckande hörlurar!

I övrigt så här i smällkalla slötider så har jag och Kärleken upptäckt en gemensam aktivitet som är väldigt rolig. Man kan även bjuda in vänner och bekanta i leken om man vill! Vi har helt och hållet fastnat framför PS3 och Little Big Planet. Ett riktigt roligt och svårt spel som kräver samarbete. Igår hade vi en gemensam kompis på besök och det slutade med att vi satt och spelade alla tre tills det blev ganska sent. Det är helt omöjligt att sluta!

Fast det här vore ju inte min blogg om jag inte hade något att spy lite galla över. Den här gången är det CSN som förtjänar lite sur magsaft. De menar att man som student i januari ska klara sig med strax över 5000 kr. Hur? frågar jag. Ingen aning, svarar de.

Ja, jag har ju alltid velat prova hur det är att leva på Somaliadieten så now is a time as good as any I guess. Att äta är nämligen något som tyvärr måste rationalieseras bort eftersom de räkningar som kan komma av det inte är betalningsanmärkningsgrundande vilket övriga är. Själv hoppas jag på att få magsjuka eftersom man då inte känner att man är hungrig utan bara är glad för att man inte har mer att kräkas upp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar