tisdag 13 januari 2009

iPendel

Uppdatering på Försenings-O-metern. Vi är nu uppe i fyra förseningar och jag har inte ens pendlat en hel vecka än. Vad förseningen berodde på idag har jag ingen aning om eftersom tåget var kort och jag fick sitta på golvet i hallen mellan kupéerna. Högtalaren var dålig och tåget väsnades så jag hörde bara enstaka ord. Ett av dem var problem (no shit!) och det andra kan ha varit kabel. I alla fall satt jag där på golvet och kokade inombords men frös på utsidan. Det drar jättekallt vid dörrarna. Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt att skaka fram tåg till alla. Vi betalar ändå ganska mycket pengar för att utnyttja tjänsten.

Dagens pendlings enda positiva sak var att vi var tillräckligt försenade för att man ska kunna kräva ersättning från SJ. Från Västerås till Stockholm måste tåget vara minst 20 minuter sent och idag klockade vi in på 21! Passade på att fiska lite extra för att jag fick sitta på golvet också. Det bästa vore om alla som råkar ut för förseningar anmäler det till SJ. Endast när det känns i plånboken kommer man att agera. 

Idag har hela kontoret svarta kläder på sig. Det är dags för fotografering och eftersom vi är en så munter grupp valde alla svart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar