fredag 16 januari 2009

Rapport från Svenne Banan-land

Oj! Så mycket har hänt sedan jag började skriva det här inlägget. Jag får helt enkelt ta händelserna i kronologisk ordning.

Jag och Kärleken sitter alltså som äkta Svenssons i soffan en fredagskväll och tittar på hederlig helylle familjeunderhållning. Vi har alltså ätit hämtmat och sitter och snurrar på varsitt glas vin. Fast vi är ju barn av vår tid så vi sitter med varsin laptop också. 

I alla fall tittar vi på Let's Dance. Det mitt inlägg skulle handla om har fyllts på med pärlor. Det första som hände var Elisabeth Höglund. Vem F*N är stylist i det programmet? Pardon my french men Kärleken uttryckte sig ganska väl när han utbrast: "Hon ser ju ut som en kassler!" Hennes bröst låg som två halvfyllda värmeflaskor över kanten på korsetten och bak på ryggen hängde en slang över också. 

Färgen kan man ju också diskutera. Varför glänsande diaré? I have no answers.

Det andra som hände var Carl-Jan Granqvist dans. Han har fått ett nytt smeknamn. Samma smeknamn som herr Merkaptan faktiskt. CJ måste få en hummergaffel nu (Carl-Jan lämnar tydligen aldrig hemmet utan en sådan). Hans nya smeknamn kommer att bli Carl-Jan från och med nu!

Sist men inte minst var Kärleken framme igen och uttryckte sig. Under presentationsminuterna till Blondinbellas dans sa hennes danspartner, whats-his-name: "Isabella är en perfektionist ända ut i fingertopparna". "-spetsarna" kom det då syrligt från Kärleken. Visst är det så att vi är gjorda för varandra? Eller hur? Kaka och Maka! 

5 kommentarer:

  1. Nähä!!! Bara för att vi råkar ha samma initialer förtjänar jag väl inte bli nämnd med en gammal krögare som har ett öga för småänglar???

    /CJ alias Merkaptan

    SvaraRadera
  2. Han hade ju en TV-serie vill jag minnas som hette Carl-Jans änglar, där han skulle fostra in unga tjejer med struliga hemförhållanden i den gastronomiska världen. Vet ej så mycket mer, men jag tror nog att han hade ett extra gubbsjukt öga till dem ;-)

    SvaraRadera
  3. Hmm, njae. Med tanke på med vilken sätt han håller om sin danspartner (en slags touch av ovilja) så undrar jag om han inte spelar för andra laget.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte sett han dansa, men av det jag såg på youtube så var han mer intresserad av att åka ut och dricka champagne än att dansa. Dessutom brukar de som spelar för andra laget (fördomsfull som jag är) tycka om att dansa och gör det oftast rätt bra dessutom!

    SvaraRadera