fredag 9 januari 2009

Försenings-O-metern

Ja, som ni ser har det hänt grejer på den. Jag har gjort två tågresor sedan senaste inlägg och båda var försenade. Än så länge pratar vi bara några minuter per gång men de räknas. Igår kväll fastnade vi i någon tunnel ett tag och i Enköping hade någon tappat  en förlovningsring mellan sätena lagom till att de skulle av vilket försenade resan ytterligare ett par minuter. Det fick mig att undra lite. Hur tappar man förlovningsringen på tåget? Det kräver i alla fall att man har förlovningsringen löst av någon anledning. Antingen friar man till någon på tåget, vilket är astöntigt. Jag menar vem friar på 21:07-tåget mellan Stockholm och Västerås? Eller så har man plockat av ringen från fingret vilket innebär att det kan vara lite fnurra på tråden och man funderar på om man vill gifta sig. Hur det nu var kom jag hem till slut i alla fall.

Idag fastnade vi bakom allsköns pendeltåg eller vid signaler. Högtalarna i de dubbeldäckarna fungerar dåligt så jag har ingen aning om vad föraren mumlade om.

CJ lade förslaget att Försenings-O-metern borde visa antalet förseningar per antalet resor men det innebär att jag måste trassla med att göra om bilden varje dag och det orkar jag inte. Fast det var ett bra förslag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar