måndag 21 juli 2008

Creativity hostage

Känner en oerhörd lust att vara kreativ just nu. Jag vill sy, måla, inreda; vad som helst, bara det sker precis just nu. Jag vill ha ett sånt där svart fotoalbum med helt tomma sidor där jag kan klippa ut bilder från tidningar och klistra in dem, skriva snyggt bredvid med guld- eller silverpenna, jag vill bygga och måla en skohylla som ser ut som den just hämtats från någon av celebriteternas walk-in closet, jag vill sy fantastiska kreationer så att jag inte behöver köpa kläder och kanske skapa nya trender och tjäna pengar istället för att göra av med dem, jag vill sätta igång och måla en cool tavla... Att klockan just nu är närmare halv två på natten gör väl inget?

Det finns ett tämligen stort hinder för min kreativitetslust. Eller det finns flera faktiskt. Det första är ju att jag för tillfället inte har tillgång till något material för ovanstående projekt. Det andra är klockans sena timme. Det trejde att jag är fullständigt talanglös när det gäller att klippa och klistra, skriva snyggt, bygga och måla, sy och designa. Jag har inte begåvats med någon större estetisk talang, I regret to say. Det är nog något jag finner som en av livets orättvisor, varför kan inte jag också skapa konst med händerna? Andra kan ju, ser inte alls svårt ut på TV.

Jag sitter fast mellan min skaparlust, min obefintliga talang och den obeskrivligt dåliga timingen för den att inträffa. 

Kan ingen bara ge mig en symaskin typ nu? Lite tyg också om det inte vore för mycket begärt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar