tisdag 29 juli 2008

проект тело - vecka 3

Då har alltså tre veckor passerat. Vad har hänt? Inte så väldigt mycket om jag ska vara ärlig. Det är helt och hållet mitt eget fel att de stora resultaten uteblir. Jag äter ju inte helt rätt alltid men det är ju för det första semester och för det andra väldigt varmt ute vilket båda två är fullgoda skäl till att äta glass och andra onyttigheter. Träningen har det också slarvats med men återigen så är det semester och väldigt varmt ute så det är ju inte alltid man är på platser och i sällskap man bara kan sticka iväg och träna och så är det så varmt ute att det är helt omöjligt att träna utomhus på vettigt sätt. Gym inomhus känns inte helt motiverande om än svalt.

Därför har jag bestämt mig för att vidta mindre åtgärder som är lättare att följa. Jag har redan börjat faktiskt. Steg 1: Äta mindre. Nej, jag ska inte sluta äta helt och bli anorektisk. Jag ska bara sluta äta som om jag också åt för en siamesisk tvilling som inte fått en mun och därmed måste få näring från mig. Det innebär alltså i klartext: slut på okynnesätandet. Ingen extra portion bara för att det är gott. Steg 2: minska mängden smör och ost på mackan. Jag är och kommer alltid vara en ostfanatiker. Ost är vansinnigt gott i nästan alla former. Problemet är ju att det innehåller fasligt mycket fett och fett är ganska energirikt. Därför kan jag inte äta så mycket av det eftersom jag inte tränar riktigt så mycket som jag bör. Steg 3: Mer grönsaker. En klyscha skadar aldrig...

Nu ska jag packa ihop mina saker och pysa iväg till päronen och lunch. Sedan blir det båtfärd ut på mälaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar