onsdag 23 juli 2008

Varför...

...är man alltid snyggast i den egna badrumsspegeln? Speglarna på krogen måste det ju vara fel på. Där ser man alltid risig ut i håret, man ser alltid ut att ha valt helt fel outfit och man ser alltid typ tio kg tyngre ut. What's up with that?

En annan sak jag funderat på är varför tjejer alltid känner en lust att göra sig roliga över andra tjejer. Vad är upp med det? Vad är det för high school-gen som gör att vi måste rangordna oss själva och göra andra till åtlöje? Diskuterade saken med kärleken när vi var ute och tog ett glas vin och han menade att alla tjejer har någon story om när de blev förlöjligad av andra tjejer. Varför gör vi så? Jag har inget riktigt svar, jag har nog gjort det själv mot andra men så här i retrospekt kan jag verkligen inte svara på varför jag gjorde det. Kanske var det för att få andra att skratta med billiga poänger, man vill ju vara den som får andra att skratta. Jag vet inte men det är onödigt. Quit it!

1 kommentar:

  1. Ja, visst stämmer det. Jag tänker ofta när jag glor i badrumsspegeln att nu fasen skulle jag ha en bra bild på mig, nu ser jag grymt bra ut :)

    SvaraRadera