fredag 4 juli 2008

Meltdown

Idag är det härdsmälta in so many levels samtidigt.

Idag är det varmt, varmare, varmast ute vilket inte kommer mig till del eftersom jag sitter inomhus på kontoret. Den blå himlen, solen och sista dagen innan semestern gör att det inte direkt är fart i arbetet idag. Ovanpå det så krånglar en server vilket ytterligare försvårar. Men den första härdsmältan är alltså värmen och allt vad den för med sig.

Den andra härdsmältan kommer som en följd av den första. Jag är normalt en person som fryser. Jag fryser i alla väder, årstider och tider på dygnet. Den svenska sommaren är inte för mig, det bara är så. Men värmen som nu kommit har caught me helt off guard. Jag äger inga kläder för dagar då man inte behöver jacka (och det är ju säkert max 15 av 365). Alltså fick jag imorse rota i min garderob som då drabbats av härdsmälta. Min garderob är för närvarande en hög på kärlekens sovrumsgolv. Några plagg bor fortfarande hemma hos mig men merparten bor på golvet hos min bättre hälft. Det gör att det är knivigt att hitta kläder att ta på sig och eftersom jag inte äger kläder som är lämpade att ha för sig själva utan tröjor och sånt över så hade jag problem imorse. Resultatet blev en halvlång vit tunika jag köpte i Spanien för två år sedan och svarta kostymaktiga shorts. Tunikan ser ut som ett oformligt tält eftersom jag, när jag köpte den, var lite större i omfånget. Kontentan är att jag ser gravid ut. Bara det i sig är värd en tredje härdsmälta. 

Den fjärde härdsmältan blir trafiken i helgen. Med start kring lunch kommer transportsystemet att kollapsa. Vi invaderas av bilentusiaster som tar med sina älsklingar och bönder som tar med öl och sänkta 240:s med tonade rutor. Power Meet (nu vet ni var jag bor...) kommer till stan. Staden kommer att fyllas med fler bilar än det bor människor i en medelliten svensk stad. Vissa av bilarna är ju fina och välhållna men de ovan nämda sänkta 240:orna med tonade rutor, Ronny & Ragge dånande från de spräckta högtalarna och minst tio personer för mycket i varje bil där varje person fått i sig ett antal enheter alkohol för mycket tär på krafterna. Power Meet är en skräpfest utan dess like och mecka för dem som älskar att gå i bar överkropp eller bar överkropp plus skinnväst. Vanliga, normalt sansade, människor börjar helt plötsligt att uträtta sina behov i villa trädgårdar, sova i rondeller och moona allt och alla. Så en femte härdsmälta för folket också då.

Sammanfattningsvis:
1. Värmen
2. Garderoben
3. Jag ser gravid ut
4. Trafikkollaps
5. Skräpfest

I helgen: Ut på sjön! Där kan de inte köra med sina bilar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar