tisdag 8 juli 2008

проект тело och naturupplevelser

Det där första är ryska och betyder Projekt Kropp. Det är det jag startade på riktigt igår, på seriös. Kroppen mättes noga med måttband och ja, jag kunde konstatera svart på vitt att våren med fikapauser och total slapphet utan träning lämnat lite spår... Well, det ska bort. Första september ska them extra love handles vara väck! 

Så, jag rivstartade igår med 10 min promenad följt av 30 min jogging. Fick släpa hunden efter mig, han har också blivit lite tjock och var därför lätt ovillig. Idag på morgonen tog vi, hunden och jag, en femkilometerspromenad. Ikväll blir det lite mer jogging tänkte jag. 

Jag har också hunnit med att snylta lite på naturen. Jag upptäckte igår när jag var ute att skogen prunkade av blåbär så idag efter promenaden plockade jag fram två treliters fryspåsar och tänkte att jag skulle fylla dem lite snabbt. Jo tjena. Efter en timme hade jag inte ens lyckats fylla en tredjedel av en påse. Dessutom är blåbärsplockning hård träning. Det är jobbigt att stå dubbelvikt ner i blåbärsris. Både ryggen och benen får känna på lite spänning. Blåbärsträningsvärk imorgon. 

Nu har jag ett nytt problem. Vad ska jag göra med alla bären? Innan проект тело hade jag gjort sjukt goda blåbärsmuffins eller blåbärspaj men vad i skogen ska jag göra med bären nu? Bara äta dem som de är? Känns inte jättekul, göra smoothie innebär lite mycket effort med att hämta mixern hos mamma och inhandla youghurt och grejer så det vill jag inte. Men vad ska jag göra med dem? Det ska helst vara gott, sött, kladdigt, i kakform... Tips någon? Det står nästan en liter blåbär i en djup skål i mitt kylskåp, klara att användas. Till något. Vad som helst.

Här är bären i alla fall! Hårt slit ligger bakom insamlandet, bara så att ni vet.


 

 

 

 

Fick mig också en naturupplevelse när jag var ute. Började plocka lite bär bredvid ett träd och helt plötsligt blir jag nästan attackerad av en fågel. Mamma Fågel as it turned out. Hon hade byggt ett bo precis vid stammen och där fanns fyra små ägg så jag hoppas hon kommer tillbaka dit. 

1 kommentar:

  1. Kul att höra att kroppen prioriteras, alltid sporrande för egen träning att höra om andras träningsframgångar.
    Och ordet "prunkade"...underbart! :-)
    /DJ

    SvaraRadera