onsdag 3 september 2008

The ice is thin

Jag bara måste skaffa mig antingen en mp3-spelare eller en ny mobil med mp3-spelare inbyggd. Jag står inte längre ut! Imorse på tåget var det en ändlös toakö förbi platsen jag satt på vilket innebar att jag, så fort jag öppnade ögonen, såg en persons rumpa. Vidare gick det inte att hålla ögonen stängda och försöka sova för att kvinnan mittemot mig satt och lyssnade på musik och sjöng med, högt! Och det var falskt som satan! Ovanpå det var det en mamma med två små barn vilka sprang fram och tillbaka i tåget och gnällde.

The-I-want-list fylldes därmed på med en musikspelare i någon form som kan stänga ljud ute samt en sån där ögonbindel man har i amerikanska filmer när man ska sova så man slipper sitta och titta på människors rumpor.

Vidare hade jag ingen höjdarstart på morgonen så jag var ju halvirriterad redan när jag kom till stationen. För det första kunde jag inte hitta något att ta på mig, ett kanske inte helt ovanligt problem. Min garderob innehåller inte tillräckligt med plagg som sitter bra. De sitter inte bra för att jag inte riktigt följt mina egna guidelines när det gäller träning och diet. Höjdpunkten var när jag provade ett skärp som varit för stort hur länge som helst och det passade. Hela tiden hade jag den där reklamen för några så kallade nyttiga frukostflingor spelandes i bakhuvudet. "Live your life like never lived before..."

När jag sedan lyckats klä mig i något som inte fick mig att se ut som en fet anka gick jag ut bara för att upptäcka att det regnade. Det gör inte så mycket så jag hämtade ett paraply och gick till cykeln. Hade väl cyklat en 200 meter när kedjeskyddet började trassla, en välriktad spark senare var det bara bitar kvar av det och jag försökte ringa päronen som inte bor så långt bort för att höra om de kunde skjutsa. De svarade inte, jag tappade mobilen på marken så den också gick i bitar och blev blöt och jag bestämde mig för att skita i att cykeln var trasig, cyklade ändå varvid det började det regna ännu mer. Blöt och grinig kom jag till stationen bara för att upptäcka att tåget var försenat.

Dagen bara måste bli bättre from here, den bara måste det.

1 kommentar:

  1. Din stackare! Jag menar det verkligen. Men ändå väldigt ironisk knorr i slutet med att tåget var sent. Hoppas det blev bättre på jobbet.

    SvaraRadera