tisdag 9 september 2008

Tankeofredad

Upplever ni ibland att ni inte får vara ifred för era tankar? Det gör jag. Det händer oftast när jag ska sova och hur jag än gör kan jag inte få filmen i huvudet att sluta flasha bilder fram och tillbaka. Skitirriterande ju!

Det var likadant på tåget hem idag. Jag var trött och ville sova men min hjärna var inte sugen på det alls och höll mig vaken med diverse skräptankar. Man kan säga att jag störde mitt eget pendlande. Jag noterade till exempel att vägarbetarna som håller på att bygga motorväg mellan Enköping och Västerås kommit en smula längre sedan i våras när jag sist intresserade mig för det. Vidare satt jag och tänkte på det amerikanska presidentvalet och på att jag är lite rädd för Sarah Palin. Hon är fanatisk motståndare till abort och förnekar evolutionsläran. Det känns lite olustigt att hon skulle komma till makten om McCain dör. Vilket inte är helt otroligt med tanke på att han ändå är 72 bast. Slingerfiluren Obama är inte heller mycket att hänga i granen. Han vill ha protektionistiska tullar på varor från resten av världen och är bästis med en predikant som råkar vara rasist. Ja, åt andra hållet alltså. Känns inte helt stabilt i vita huset det heller. Jag är rätt glad att jag inte är amerikan och måste välja mellan pest eller kolera.

Ikväll ser jag framemot att få gosa ner mig under täcket ganska tidigt och får förhoppningsvis sällskap av kärleken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar