måndag 8 september 2008

VM i tänder

Britta Spjut a.k.a Britney Spears har fått en del beröm i tidningarna för sin comeback på MTV-galan i helgen. Jag kan inte hjälpa att känna mig lite... glad. Jag hejar faktiskt lite på henne i smyg, det är ju inte vidare socialt accepterat, och hoppas att hon nu håller en hyfsat rak linje.

Jag tålde inte synen av henne så länge hon höll på att tramsa sig med allt oskuldsfullt tjafs samtidigt som hon visade lika mycket av sin kropp som en vanlig Playboykanin gör en torsdag på jobbet. Det var helt uppenbart för alla och envar att hon var allt annat än oskyldig och hennes extremt töntiga låtar gick faktiskt inte att lyssna på. Brittan har inte direkt några röstresurser att tala om. Jag ber till den store skivbolagsdirektören (Gud har nog rätt lite att göra med saken) att han inte ska vara där och feppla för att återgå till den gamla genren. Det görs ju försök till sånt lite då och då och man undrar ju om man inte kan inse att den marknaden är, ja, stendöd. Britney är för gammal för att appelera till kidsen och kidsen som gillade henne förut är för gamla för genren nu. Leave it alone!

De senaste åren har ju annars varit lätt turbulenta för damen ifråga och nu äntligen kan man urskilja personen Britney och inte bara varumärket. Det tycker jag känns rätt skönt. Dock får man ju säga att hon var hyfsat korkad som valde en man som titulerar sig K-Fed och redan hade en hel drös barn i släptåg. Jag antar att det var hennes tonårsrevolt. Synd bara att den fick lite större konsekvenser än för oss som tjuvrökte, smällde i dörrar och färgade håret.

Låten hon belönats för, eller videon till låten snarare, är Piece of me som ska handla om papparazzis och annat löst folk som vill ha grejer av henne. Och jag kan ju gissa att den skaran inte är allt för liten och att det tar lite på krafterna.

Den här bilden är från MTV-galan och hon ser ju inte allt för lycklig ut. Väldigt mycket tänder, väldigt vita är de också. Det ser faktiskt nästan lite påklistrat ut, tycker ni inte?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar