söndag 21 september 2008

Shopping spree

Igår tillbringade jag och Kärleken dagen i Stockholm med shopping som huvudsyfte. Vi klev upp nästan lika tidigt som en vardag, tog oss ner till stationen, fick kämpa på tåget med ovana resenärer och nådde slutligen hufvudstaden strax innan butikerna öppnade. Sex timmar senare hade vi ackumulerat ett par påsar och eftersom det verkar vara modebloggar folk tjänar pengar på så kommer den här också att bli en sådan. I alla fall för en liten stund. Alltså:

På bilden ser ni mina inköp från gårdagen. Pengarna jag inte har räckte till ett par jeans från Solo, en grå stickad tröja från min favoritaffär när jag bodde i Spanien, Zara och Skopunkten fortsätter att leverera när man kan köpa tre par skor för samma pris som ett vanligt. 

Stockholm visade sig för övrigt från sin bästa sida igår. Solen sken och det var ganska varmt ute. På slutet av dagen gick vi förbi en grupp människor i närheten av Sergels torg. De var georgier av flaggorna och skyltarna att döma. 

Det enda jag kunde tänka på när jag gick förbi var: Varför? Orka! Det är ju knappast troligt att Putin och valpen, jag menar presidenten, Medvedev skulle dra sig tillbaka från Georgien för att tio personer står och vrålar och viftar med skyltar på svenska i Stockholm.

Jag förvånas varje gång sådana här demostrationer äger rum. Vilka resultat förväntar de sig? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar