söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag

Det var väl ingen som missade att gårdagen var kommersialismens egen hyllning till kärleken. Jag är en av dem som gärna firar men många av mina vänner tycker att dagen är en ursäkt för att inget vara romantisk under resten av året. Everyone is entitled to their own opinion.

Jag och Kärleken firade i alla fall med presenter på morgonen. Inget speciellt eller så, bara en liten uppskattning. Eftersom den store Skiddjävulen gripit honom fick han en skidtidning som heter Glid (säkert en göteborgare som ligger bakom den titeln, hemsidan fungerar inte i alla fall...) och favoritchokladen. Jag fick ett digitalt sodukuspel eftersom jag på senaste tiden blivit besatt av att peta siffror i små rutor. 

Sedan åkte vi skidor i Norberg. Det var fint väder, precis lagom kallt och spåren var ok men det blev ändå mitt sämsta träningspass ever. Kroppen ville tydligen inte åka skidor och protesterade hela vägen. Så här såg vi ut innan vi gav oss ut.

Kvällen avslutades med romantisk middag framför Melodifestivalen. Skitnördigt, vi vet. I alla fall var maten god och bidragen av varierande kvalitet. Jag måste säga att jag tycker att rätt bidrag vann. Måns låt var bra (undrar hur det ser ut vid frukostbordet hemma hos honom och Marie Serneholt med tanke på att hon kom typ sist förra veckan) och även Heats låt var bra. Vidare tycker jag att Cookies & Beans kunde fått gå till andra chansen istället för Amy Diamond som faktiskt fått en rätt dålig låt som låg utanför hennes register. Well, 'nuff said. Nu ska jag öva på försvarstalet inför försvaret av ex-jobbet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar