torsdag 5 februari 2009

Morgontrafik

Jag tycker det känns som om pendlandet exploderat på senare tid. Det är mycket mera folk nu är när jag började pendla för nästan ett år sedan. Idag var det fullt krig om platserna och jag och Kärleken lyckades sno åt oss var sin semiplats på en slags bänk. Det konstiga är att vi åkte ett senare tåg än vi brukar. Vårt vanliga tåg brukar vara lika fullt som det här vilket gör att antingen så pendlar fler eller så åkte fler med ett senare tåg just idag.

Inte nog med att tåget var fullt. Det var fullt av ickependlare också av värsta sort. Idag var det någon slags fackförening som tjattrade. Medlemmar hit och förhandlingar dit. Jag skulle vilja vara som Kärleken som bara somnar och inte bryr sig om vad som händer runt omkring honom. Det hade varit skönt tror jag.

Nu ska jag och CJ lägga in sista spurten på opponentrapporten. Examen har sniglat sig lite, lite närmare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar