måndag 16 februari 2009

Sittplatslotto

Idag var det sittplatslotto på det försenade tåget. Sittplatslotto innebär att det gäller att hitta en plats som är först och främst ledig. Folk brukar ta illa upp om man sätter sig på dem. Sedan gäller det att hitta en plats som någon inte bokat. Det här momentet är ett spel i blindo eftersom man på förhand inte kan se på sätena om de är bokade. Spelet ökar också i svårighetsgrad för varje station man passerar. Dels minskar de lediga platserna exponentiellt och så kan det ju kliva på folk som bokat just den plats man sitter på.

Minns ni måndag för en vecka sedan? När vi klippte en älg? Jag har fått ersättningspengar för resan. Hela 23 kr för en timmes försening. Börjar SJ's kassa att sina? 

Idag lägger vi fram ex-jobbet. Det är nervöst. Håll tummarna!

3 kommentarer:

  1. Själv fick jag 303:- när mitt tåg blev inställt :D dvs resan till Munkfors kostade endast sittplatsbokningen...

    SvaraRadera
  2. Sittplatslotto! Hahaha

    - 23 spänn, var den inte värd mer den stackars älgen. Hade han vetat att den försening han skapade inte skulle kosta SJ mer pengar så är det ju dumt att offra sig för den sakens skull.

    SvaraRadera
  3. Nej, älgen dog för peanuts. Jag skickade ett svar till dem för att höra om de gjort fel men jag har inte fått svar. Det är kundservice, det!

    SvaraRadera