tisdag 26 augusti 2008

The "I-want"-list keeps on growing

Den senaste tiden har jag haft ögonen på saker jag vill ha. Jag anser mig behöva:
En tid hos tandläkaren - det var snart fyra år sedan jag var där så det börjar kanske bli dags.
En tid hos en frisör - det var ett halvår sedan jag var där och barret är mer än lovligt trist just nu.
Skor - jag bor i mina skor och alla tjusiga sommar pjucks har antingen fullkomligt slitits ut eller börjar bli lite kyliga att tassa runt i. Mer specifikt är jag ute efter nya svarta ankelboots, pumps och stövlar.
Kläder och accessoarer - som tidigare nämnts så är det nu höst och garderoben behöver anpassas efter lägre temperaturer. På listan står höstkappa i svart eller grått, scarves, nya jeans, koftor och ett par snygga vantar (det är faktiskt kallt om händerna när man cyklar på morgonen). Även toppar att ha under koftorna behövs.

Ja, det var väl listan i korthet. Nu återstår bara att löneförhandla med CSN så att åtmistone de två viktigaste punkterna kan uppfyllas; tandläkaren och frisören.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar