måndag 25 augusti 2008

Panic Monday

Höll på att få en hjärtattack på väg till tåget imorse. Jag var lite halvsen som vanligt men trodde väl att jag hade åtminstone fem minuters marginal innan tåget skulle gå så jag fick ju panik när jag kikade upp på klockan i Stadshustornet och den visade att jag hade ganska precis en minut på mig. Det var bara att trampa på pedalerna och be till SJ-guden att tåget skulle vara lite försenat, bara just idag. Det var det ju givetvis inte men klockan i tornet hade därimot blivit kokos så jag hade hela tio minuter på mig när jag väl kom till stationen. Pulsen gick ner till en mer behaglig nivå och jag kunde lugnt invänta tåget.

Sedan dess har måndagen börjat ta en mer positiv vändning. Kom till kontoret och knatade ut i köket på jakt efter koffein och upptäckte måndagsfrukosten! Vi får frukost här varje måndag! Mycket, mycket trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar