tisdag 12 augusti 2008

Pendling dag 2

Dag två på höstens pendling har nu gått, eller halvvägs egentligen. Det är lunch nu så jag har en resa kvar att göra för dagen men den första var obehaglig så jag måste berätta om den. Alldeles bakom mig satt en mormor och två barnbarn (jag vet att hon var mormor för att hon själv titulerade sig så). Hon var från Fagersta (hon sa det också) och från och med nu kommer jag att anse att Fagerstabor bör stanna hemma. Det kommer jag att anse tills motsatsen bevisats. Hon släpade nämligen någon stor resväska som kraschade runt och förde oväsen borta vid bagagehyllorna och hon pratade ideligen med sina barnbarn som knappt hann svara på en fråga förrän nästa kom. När vi sedan passerade Sundbyberg började hon SJUNGA! Någon slags melodi om Sundbyberg och jag kan nästan svära på att barnen ville hoppa av tåget i farten. Det ville jag också.

Snälla, snälla folket! Kan vi inte enas om att vara tysta på tåg? Det hade varit så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar