måndag 11 augusti 2008

Idag...

Idag började officiellt hösten. Ni får säga vad ni vill men augusti är en höstmånad. Det må vara hyggligt väder och ganska varmt men det är det på våren också. I augusti månad startar höstterminen för i stort sett alla aktiviteter; alltså är augusti en höstmånad.

Idag började jag åter pendla till Hufvudstaden. Skolorna har inte startat än vilket innebar att det var ett gäng ungdomar som åkte med och de kan inte förväntas kunna pendlarregler. De pratade för högt och väsnades allmänt men eftersom jag var så trött så lyckades jag somna ifrån det. 

Idag blev jag också ganska många kronor fattigare. Först ville SJ ha 2660 pengar för att transportera mig till Sthlm varje dag i en månad och när jag sedan kom till centralen ville SL ha ytterligare 2220 riksdaler. Det senare kortet gäller dock något längre, ända tills december vilket man får se som tämligen rimligt men jag känner mig ganska fattig just nu. 

Idag intog jag rollen som Heidi the intern på min praktikplats. En trevlig reklambyrå ska vara min skola de närmaste sju veckorna. Har inte så mycket att rapportera därifrån än men det kommer att komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar